Вестник на Община Доспат

slider

Recent

Total Pageviews

Search This Blog

Blog Archive

Popular Posts

Popular Posts

Education

Sports

Business

Pictures

Movies

Recent Videos

  • Latest News

    News

    Fashion

    Travel

    Navigation

    Ашли - новата родопска звезда на поп-фолка




    Алиша Павлова с псевдоним Ашли е новата родопска звезда, изгряла на поп-фолк небосклона. Тя има в репертоара си хиляди песни от различни жанрове. А от една година е звезда на музикалната компания „Диапазон Рекърдс“ и нейната телевизия „Фен ТВ“. Дебютното й изпълнение е „Ще остана“, което за кратко стана хит. Клипът се върти от юни месец. Той е по музика и аранжимент на албанския хитмейкър Ардиан Кастрати. Текстът е на Йордан Ботев. В песента се „разказва“ за момче, което наранява любимата си, но въпреки всичко тя остава с него „като скитница в дъжда”.
    „Текстът ми допадна още на първо четене. Много благодаря на Йордан Ботев, с когото работя за първи, но със сигурност не и за последен път“, казва певицата.
    Скоро след това бива заснет втория й проект „Друга съм“- по аранжимент на Артан Кастрати, а текстът е на Веселин Веселинов. Освен Ашли, в клипа участват още няколко момичета и едно момче. Основен персонаж е единственият кавалер в атрактивна дамска компания. Младежът играе ролята на половинка на певицата, който бива изоставен. Момичетата, които се превъплъщават в образите на приятелки на главната героиня, са нейни близки не пред обектива, но и в реалния живот. Сред чаровните хубавици е и сестрата на Алиша - Даниела. „За всички тях това бе дебют пред камерата, но мисля, че се справиха много добре. Благодаря им, че се съгласиха да участват в моя клип”, казва Ашли.
    Тя е само на 21 години. Израснала е в Мадан. Там е учила до 7 клас. След това я приемат в Музикалното училище в Широка лъка с народно пеене. Сега е студентка за трети курс в Софийския университет, специалност "поп и джаз педагогика".
    Като студентка й е трудно да съчетава музикалните ангажиментите с университета. Понякога не може да отиде на лекции. Но пък усвоява материала с голяма лекота, заради солидната база от обучението в Широка лъка. „Там е класна школа, с много добра подготовка. Това го знае всеки музикант, който е излязъл от музикалното училище“, сочи възпитаничката му.
    Алиша пее от детската градина. „Когато по различни поводи другите деца рецитираха стихчета, аз винаги пеех. Другите много ми се радваха“, казва развеселена от спомена тя.
    „Всичките ми роднини са музикални, но никой не се е занимавал професионално с музика. И двете ми баби пеят. Аз научих много от тях. Баща ми, чичо ми, майка ми - всички са много музикални. Мама е пяла в самодейни хорове навремето“, споделя певицата.
    От седем години насам девойката се занимава непрекъснато с музика. Тя отдава дължимото за успехите си на Мария Урилска – преподавателката й по пеене в музикалното училище. Благодарна е на преподавателите по хорознание, солфеж, дирижиране, хармония. „Защото музиката не е само да пееш. Трябва да я разбереш, за да я изпълниш както трябва. Талантът е нужен, но обучението е важно, а още по-важна е практиката“, допълва момичето.
    Всъщност именно като ученичка тя пее пред сериозна публика. От Широка лъка обаче има и един много тежък спомен.
    „Преди около четири години бяхме на лятна академия в Широка лъка. Бинка Добрева беше преподавател. Тя е изпълнителката на една от най-известните тракийски песни "Даньова мама". Исках да науча от нея точно тази песен заради една моя приятелка, доста по-голяма от мен. От Мадан. Тя все ме караше да й я пея. Дойде време за концерта. Трябваше да ни оценяват именити музиканти. Имаше публика. Малко преди да изляза на сцената, ми се обадиха, че тази моя приятелка е починала. Разплаках се. В същото време чувам как ме представят. Свръх усилия се стегнах. Излязох пред публиката. Помислих си, че каквото и да е изпълнението ми, то ще е посветено на нея. Стиснах очите и започнах да пея. Беше ми много трудно, защото когато плачеш не можеш да говориш, пък камоли да пееш. Мислех си само за нея и пеех. Отворих си очите едва когато завърших. Тогава видях, че половината публика плаче. Всички бяха на крака и ми ръкопляскаха. Това е незабравим миг за мен. Не мога да ви опиша чувството, което изпитах тогава. Бинка Добрева също се беше просълзила. Благодарих на всички, излязох от сцената и плаках от цялата ми душа. Беше ми много тежко“ – спомня си с мъка Алиша.
    Тя никога не си е поставяла за цел да преброи песните, които знае. "Нямат бройка. Репертоарът ми е много разнообразен - естрада, български народни песни, турски, сръбски, гръцки, цигански, поп-фолк. Може и още. И трябва. Аз постоянно разучавам нови песни. Все пак ние с работим с хора. А всеки си иска неговата песен и аз трябва да я знам и да мога да я изпълня добре“, амбициозна е младата дама.
    В Диапазон Рекърдс попада по много интересен начин.
    Една вечер тя е на работа. Обажда й се баща й. Съобщава й, че я е записал за кастинг на следващия ден. Същата нощ обаче тя работи до към 5 часа сутринта. Връща се в къщи уморена, пресипнала. Не ляга въобще. Преди 9 часа с такси тръгва за адреса, който баща й продиктувал.
    „С влизането като видях колко са много кандидатите, направо се стъписах. Притесних се – нито съм спала, нито съм яла, уморена съм. Започват да четат номерата, по които трябва да се явяваме. И аз - първа. Намерих този, който е втори и го помолих да излезе пръв. Излизам втора и си давам кураж: „Все пак пред толкова много хора съм пяла. Защо се притеснявам!? Ще си изпея песните и си тръгвам. Отивам да си легна“. Изпях две песни поп-фолк, както беше по регламент. Но се получи така, че и кандидатите играеха и пееха с мен. Аз очаквах да има някакво съперничество между нас. Нищо подобно. Всички ме аплодираха. Веднага при мен дойде мениджърът. Говорихме. На втория ден ме извикаха във фирмата и подписахме договор“, разказва новата звезда.
    Оттогава-насам който иска да я покани за участие, се свързва с компанията.
    Скоро ще е втората й изява в Родопите. Първата е била в Борино – в началото на май месец.
    Сега Ашли е поканена да участва в съборите, организирани от общините Мадан и Доспат. В Доспат предстои да изнесе програма от час и половина на 22-ри август. Изявата в родния й град е на 23-ти.
    „Много се зарадвах, когато получих поканите от моя роден край. Това е неоценим жест спрямо мен. Показва тяхното уважение към труда, който съм положила досега и успехите, които постигам малко по малко като сбъдвам мечтите си. Усещам го като подкрепа, като подадена ръка и това много ме радва“, споделя момичето.
    В същото време тя от много време не се е прибирала в Мадан. И няма търпение да дойде този ден, за да се види с родители, роднини, приятели.
    От известно време Ашли се радва и на звездни мигове в ежедневието си. „Много хора вече ме познават. Спират ме по улиците. "Ашли, здравей! Как си? Може ли един автограф?". Не съм толкова известна сред всички, но ме спират. Сега съм на морето. И тук ми искат автографи. Много е хубаво, но това не ме променя по никакъв начин. Аз съм си народен човек и такава ще си остана“, обобщава певицата.
    Отскоро тя е и воден спасител. „Обичам да плувам. Обожавам водата. Като вляза, с часове съм в морето. Изкарах курса по водно спасяване покрай приятели. Така или иначе обичам да плувам, а ако някога ми се наложи, защо да не мога да помогна на някой човек. Все пак е нещо научено в повече. Трябва да сме подготвени за всякакви ситуации“, анализира наскоро изгрялата звезда на поп-фолк небосклона.
    Анита Чолакова


    Share
    Banner

    Новини от Доспат и региона

    Post A Comment:

    0 comments: