Вестник на Община Доспат

slider

Recent

Total Pageviews

Search This Blog

Blog Archive

Popular Posts

Popular Posts

Education

Sports

Business

Pictures

Movies

Recent Videos

  • Latest News

    News

    Fashion

    Travel

    Navigation

    Млади предприемачи от България и Норвегия представят екологични бизнес идеи в Родопите




    София, 9 октомври 2014 г. – Ученици от България и Норвегия разработиха екологични идеи и концепции в Родопите по време на иновационния „Еко лагер“, провел се в Норвежката къща в с. Момчиловци. Проектът е част от започналата в началото на годината образователна инициатива на Джуниър Ачийвмънт България, която има за цел да развива екологичното мислене и зелените идеи у бъдещите предприемачи. 40 младежи на възраст между 15-19 години от България и Норвегия премиха през процеса на изграждане на бизнес идея, отговорна към околната среда, и създадоха заедно проекти, реализиращи основите на програмата – зелено предприемачество за устойчиво развитие.

    На първо място се класира отбор Bee Keeper, който предложи концепция за онлайн платформа за ограничаване загиването на пчелите. Екипът ще разработи сайт, чрез който хора по целия свят ще могат да „осиновяват“ пчели и кошери, като дарявайки в рамките на една година, ще получават специален сертификат. На второ място бе определен отбор Eco Corner, който предложи концепция за еко ресторант, изграден и обзаведен от естествени и рециклирани материали, произвеждащ сам своята електроенергия чрез соларни панели. На трето място се класира екип Eco Gym. Тяхната идея е се създаде фитнес, в който да бъдат поставени фитнес уреди, които дават възможност енергията от механичното движение при тренировка да бъде съхранявана и превърната в електричество.

    Младежите трябваше да подготвят презентация, за да представят идеята си пред жури, като за целта имаха възможност да ползват помощта и съветите на бизнес консултанти на Джуниър Ачийвмънт България, които притежават опит в зеления бизнес и предприемачеството. В журито на лагера бяха Илиана Лазарова – професионалист в областта на възобновяемите енергийни източници и устойчивото развитие и мениджър на иновативната платформа Greenhero, Апостол Дянков – екологичен консултант и експерт по устойчиво развитие и Аглика Йорданова – еколог и млад поддръжник на идеята за устойчиво развитие и автор на статии за GreenHero.

    По време на състезанието учениците бяха разделени в смесени отбори с по трима участници от България и двама от Норвегия. Участниците трябваше бързо да се сработят помежду си и за кратко време да открият решение на поставения казус. Журито оценяваше представянето на участниците по няколко критерии, като най-голямо внимание се отделяше на това дали идеята е възможно да се реализира и дали са реалистични финансовите планове и каналите за дистрибуция и маркетинг. Други критерии бяха обвързаността с темата, степента на иновация, мащаба на проекта, представянето и структурирането на бизнес идеята, презентационните умения на участниците и адекватните отговори на въпросите на журито.

    Еко лагерът е част от проекта „Зелено предприемачество за устойчиво развитие“, който продължава до края на април 2015 и се реализира от Джуниър Ачийвмънт България в партньорство с норвежката Ungt Entreprenorskap Sogn og Fjordane. Партньорите по проекта също ще изготвят доклад с препоръки, насочен към образователните институции в България, в който ще обосноват нуждата практически ориентираното образование по предприемачество и устойчиво развитие да намери своето място в учебните програми.

    Проектът "Зелено предприемачество за устойчиво развитие" се финансира в рамките на Програмата за подкрепа на НПО в България по Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2009-2014 г.

    ***
    Идеи на отборите победители в „Еко лагер“


    На първо място с 266 т. от 300 възможни се класира отборът Bee Keeper, който предложи концепция за онлайн платформа, ориентирана към мотивиране на обикновените хора да подкрепят усилията за ограничаване на загиването на пчелите в световен мащаб. Екипът ще разработи платформа, чрез която хора по целия свят ще могат да „осиновяват“ пчели и кошери, като дарявайки в рамките на една година, ще получават специален сертификат. Този сертификат ще им дава възможност да пазаруват пчелни продукти с отстъпка от каталога на платформата. Иновативният стартъп от друга страна ще прави връзка и с производителите на пчелни продукти, които ще бъдат показани чрез платформата, а хората ще избират кой от тях искат да подкрепят. Уебсайтът ще дава и информация за проблема с пчелите. Така екипът се надява да постигне два основни ефекта – от една страна да допринесе за увеличаването на популацията на пчелите по света, а от друга страна да подпомогне производителите на пчелни продукти.

    На второ място с 248 т. се класира екипът Eco Corner, които предложиха иновативна концепция за еко ресторант, изграден и обзаведен от естествени и рециклирани материали, произвеждащ сам своята електроенергия чрез соларни панели и пречистващ водата със специална система. В ресторанта се сервират ястия, приготвени единствено от натурални продукти, с които заведението ще се снабдява от производители от местната общност. Младите предприемачи ще организират и месечни образователни курсове в ресторанта, които клиентите ще могат да посещават, за да разберат как могат да прилагат принципите на устойчивото развитие в собственото си ежедневие. Първият ресторант ще бъде създаден в София, а потенциалът за бъдещо развитие, чрез верига ресторанти в страната и чужбина, е голям. Ще бъдат предлагани и доставки по домовете с велокуриери. Предприемачите разчитат да натрупат първоначално финансиране чрез платформи за краудфъндинг като Kickstarter и GreenHero.

    На трето място с 244 т. се класира екипът Eco Gym. Тяхната идея е да мотивират хората, които редовно ходят на фитнес, да направят нещо полезно за околната среда, без да трябва да променят по някакъв начин своята регулярна тренировка. Екипът ще създаде фитнес, в който ще бъдат поставени фитнес уреди (такива вече има съществуващи на пазара), които дават възможност енергията от механичното движение при тренировката да бъде съхранявана и превърната в електричество. Пред фитнеса ще бъде поставено голямо табло, което ще показва количеството произведено електричество от клиентите през месеца и също ще калкулира колко емисии CO2 са спестени чрез тяхната ангажираност. Най-активните хора, които правят упражнения на тези уреди, ще получават специални отстъпки. 



    Share
    Banner

    Новини от Доспат и региона

    Post A Comment:

    0 comments: