Стартира
кампания по набиране на един милион гледания в YouTube, които
да го направят световно културно събитие
От днес, 16-ти ноември 2015г., трейлърът
на първото анимационно фентъзи, представящо българските митове и легенди, може да бъде гледан в
глобалната мрежа. В деня на световната му премиера стартира кампания „Национално
предизвикателство Един милион: Да
направим българския сериал „Златната ябълка“ световно събитие“. Цел на
кампанията е да информира българите в страната и чужбина, че трейлърът на
първия епизод от бъдещия сериал вече е в You Tube, да ги мотивира да го гледат
и споделят с приятели. Стремежът е да бъдат достигнати 1 000 000 гледания,
които да го превърнат в световно събитие. Подкрепата на световната
интернет аудитория, доказана с такъв голям брой гледания на трейлъра, ще даде основание на авторите да преговарят с големи анимационни компании и
разпространители, да ги убедят да инвестират в реализацията на целия проект.
„Златната ябълка“ не е предназначена само за забавление, а има и
образователна цел. Авторите й се надяват да покажат родния фолклор по съвременен,
атрактивен и универсално разбираем начин, така че да бъде заинтригувана както
младата, така и чуждестранната аудитория. Консултант на анимационния проект е
доц.д-р Вихра Баева от Института по фолклористика към БАН, което е гаранция за
автентичността на използваните фолклорни мотиви и на представените обичаи и
традиции.
„Анимацията не е жанр, а изразно
средство. Чрез анимация могат да се
пресъздават трагични и комични сюжети, може да се прави дори качествена и
вълнуваща документалистика“, споделя Димитър Петров - създател и Арт директор
на проекта. „Преди да пристъпим към създаване на персонажите и разработване на
сюжета на „Златната ябълка“, ние проучихме
задълбочено българската митология и фолклор. Разбрахме, че змеят не е дракон, а
напълно различен и характерен само за Балканите приказен герой. Открихме
корените на кукерите и самобитността на слабо известни народните обреди. Фентъзи
сериалът е професионално предизвикателство за нас, но носи огромно
удовлетворение“.
За всички ангажирани със сериала, „Златната ябълка“ е не просто анимация, а кауза.
Екипът от аниматори, които работят в cloud
студио „Змей“ (без
физически офис, изцяло онлайн), обединява 25 души от 6 страни. Младите български аниматори са завършили
престижни университети в чужбина и участват в проекти на големи анимационни
компании от Европа и Америка. В свободното си време работят на доброволни
начала по спечелилата сърцата им „Златна ябълка“. Мотивира ги любовта към
българските народни приказки, митове и легенди. Надяват се да провокират чужденците
да открият, а българите – да преоткрият богатството на народното ни творчество.
Вярват, че така могат да спомогнат за развитие на българската анимация, която от
години рядко е реализирала голям проект.
Друга благородна цел на проект „Златната ябълка“ е да спомогне за връщане
на талантливите български аниматори обратно в България. Успехът на „Златната
ябълка“ може привлече инвеститори, да сложи началото и на други анимационни
проекти и дългосрочни ангажименти, да доведе утвърдени чуждестранни аниматори у
нас, които да работят съвместно и да предадат опита си на своите български
колеги. Така „Златната ябълка“ може да сложи началото на творческа работилница
и школа за млади аниматори в България.
„В момента най-добрият шанс за професионална реализация на завършващите
аниматори е да започнат работа в чужбина. Искам да се върна и да работя в
България, но за това са нужни подходящи условия и дългосрочни проекти. Искрено
се надявам „Златната ябълка“ да се реализира, защото това е моят билет за
връщане в родината“, казва Теодора Филипова, която освен по „Златната ябълка“, работи
по големи анимационни проекти в Италия и
преподава графични изкуства в Миланския институт по дизайн.
„Златната ябълка“ се превръща в общобългарската кауза. Популярни лица подкрепят
анимационния проект. Певицата Поли Генова, журналистът Драгомир Симеонов,
актьорите Милица Гладнишка и Момчил Степанов са само част от младите,
талантливи и социално активни творци, които заявиха публично своята подкрепа на
идеята за такъв сериал.
Всички ние можем да подкрепим "Златната ябълка",
като от 16-ти до 26-ти ноември гледаме и споделяме с приятели трейлъра му в YouTube (http://1m.goldenappleseries.com ). Нека покажем на света нашите змейове,
кукери и самодиви. Нека заедно превърнем "Златната ябълка" в световно
събитие, за да се реализира този общественозначим български проект.
Бележки за редактора:
Списък линкове към материали на проекта:
Ø FB
страницата на проекта - https://www.facebook.com/goldenappleseries/
Post A Comment:
0 comments: